מהו Google Tag Manager?
GTM הוא tag management system TMS – מערכת לניהול תגיות המאפשרת לעדכן במהירות ובקלות קודי מדידה וקטעי קוד קשורים (תגים – tags) באתר או באפליקציה לנייד.
לצורך כך, יש להטמיע בכל עמודי האתר שני קטעי קוד שאותם מקבלים בעת יצירת חשבון GTM.
חשוב להבין ש GTM מהווה בעצם "חלון" לסביבת הפיתוח באתר, לטוב ולרע…
למה צריך את זה? שתי סיבות עיקריות:
ניהול מרכזי של כל התגים ממקום אחד, והפחתת התלות במתכנתים.
אז מה עושים עם זה? הנה רשימה מאוד חלקית:
בעזרת GTM ניתן להטמיע בקלות וללא עזרת מתכנת – קודי מעקב כמו גוגל אנליטיקס, הטמעת קודי המרות פשוטים כמו קודים של פייסבוק, גוגל אדס, אאוטבריין וכדומה, הטמעת קודי המרות מורכבים מבוססי אירועים כמו מעקב אחר קליקים, שליחת טפסי יצירת קשר, צפיות בסרטונים, גלילת העמוד ועוד, הטמעת קודי רימרקטינג של מערכות הפרסום, הטמעת קודים של מערכות שבהן משתמשים לשיפור חוויית המשתמש או העלאת שיעורי ההמרות, כמו גוגל אופטימייזר, הוטג'אר Crazy Egg וכדומה, הטמעת קודים מורכבים למטרות טכניות מתקדמות כמו הטמעת סכמות, תגיות קנוניקל ועוד.
איך זה עובד?
חשבון GTM בנוי במבנה של שתי רמות: רמת החשבון – נהוג להקים חשבון אחד לכל ארגון, באמצעותו ניתן לנהל מספר נכסים, רמת הקונטיינר (מיכל) – כל נכס מקבל קונטיינר משלו המכיל את התגים והטריגרים שלו. כל חשבון מכיל לפחות קונטיינר אחד, וניתן לתת הרשאות ניהול ברמת החשבון וברמת הקונטיינר.