אתם נמצאים כאן: ראשי » בלוג » כתבות בנושאי שיווק דיגיטלי » checklist seo
דרישות SEO בבניית אתר חדש
מתחילים לבנות אתר חדש?
שתפו את צוות המתכנתים ברשימת הדרישות שלנו כאחראים על קידום האתר בגוגל, וככה תקלו על חייכם וגם תעלו את סיכויי ההצלחה של עבודת הקידום. אם פספסתי משהו – אשמח אם תעדכנו אותי על מנת שאוסיף לרשימה.
מיותר לציין כי זוהי רשימה כללית ולא סגורה, וכי יש לבחון כל מקרה לגופו
- כבר בתחילת העבודה על האתר, וודאו כי סביבת הפיתוח חסומה לגוגל בתג רובוטס. בנוסף, מומלץ גם לחסום בשם משתמש וסיסמא.
- במידה ומקימים אתר חדש במקום אתר קיים, עדיף בהרבה מקרים להישאר עם הכתובות הקיימות ולא לשנות כתובות (כל מקרה לגופו).
- כתובות באתר חדש – אנגלית או עברית, עם מבנה של דומיין>>שם קטגוריה>>תת קטגוריה>ציון העמוד עצמו
- להקפיד על אורך סביר לכתובות, להימנע מכתובות ארוכות ומסורבלות.
- מנגנון פירורי לחם המשקף את מבנה האתר ועומד בדרישות גוגל
- המערכת צריכה לכלול ממשק ליצירת כתובות url ויצירת הפניות 301 באופן אוטומטי בעת שינוי כתובת באתר.
- הקפידו שהקישור לדף הבית מכל עמוד אחר באתר יהיה תמיד בדומיין מלא בלבד: www.home.co.il
- כל העמודים באתר יכללו https ו – www
- הפניית 301 מעמודים בלי www ו/או https לעמודים מקבילים עם www ו https
- לכל תמונה צריכה להיות כתובת url ייחודית וידידותית באנגלית שניתן לאנדקס.
- חובה לאפשר לעורך האתר להוסיף תגית alt לכל תמונה
- אפשרות בממשק העריכה של האתר לעדכן פריטים בפוטר של האתר
- הכותרת ראשית בכל עמוד צריכה להיות מוגדרת כברירת מחדל כ -H1. משום מה הרבה פעמים שוכחים H1 בעמוד הבית.
- וודאו שיש מנגנון פשוט להגדרת תגיות meta טייטל ותיאור לכל דף בנפרד
- אני לא יודעת כמה זה נפוץ, אבל יצא לי לראות מערכות לניהול תוכן שבהן יש חיבור מוזר בין כותרת האתר לבין כתובתו. זהו מצב גרוע ביותר. שינוי של כותרות באתר (כולל שינוי של meta טייטל) – לא אמור לשנות את כתובת העמוד.
- יש לאפשר לשייך כל עמוד שנוצר למספר קטגוריות באתר, מבלי שהכתובת שלהם תשתנה ולא יווצרו מספר כתובות עם תוכן זהה. אם לא מתאפשר, יש לוודא שרק בכתובת אחת יוגדר תג קנוניקל הכולל את כתובת הדף עצמו ובשאר הדפים יופיע תג קנוניקל שיצביע על העמוד התיקני, זה שהגדרנו כמקורי.
- להקפיד על קיומו של עמוד שגיאה המחזיר 404, בעיצוב ידידותי בגריד של האתר, המאפשר חזרה לעמוד הבית ושומר על הכתובת המקורית של הדף.
- שימוש בתגי קנוניקל בכל עמודי האתר.
- לאפשר בממשק הניהול הגדרת nofollow בקישורים יוצאים מהאתר
- אפשרות להגדיר לכל דף כ – noindex בממשק העריכה
- אם יש כותב אחד באתר – אין צורך לאנדקס עמודי כותב
- יש לתמוך בתקינה W3C ומיותר לציין שהאתר צריך להיות רספונסיבי לניידים
- מפת אתר XML שתיווצר באופן אוטומטי בהתאם לדרישות גוגל ותתעדכן באופן אוטומטי בכל פעם שנוצר דף חדש באתר או מבוצע שינוי אחר
- אפשרות להציג תאריך יצירת התוכן בעמודי תוכן, אפשרות להציג תאריך עדכון
- אפשרות להציג תגובת גולשים או להסתיר
- אפשרות להציג שם כותב
- מפת אתר HTML עם אפשרות לעדכון ידני ע"י מנהל האתר
- דפי תוצאות חיפוש פנימי ודפי הדפסה חיפוש צריכים להיות חסומים לגוגל
- לאפשר לעורך האתר להוסיף תגים / סקריפטים באזור ההד, בודי, פוטר – לכל דפי האתר ולכל דף בנפרד
- באתרים מרובי שפות – יש לעשות שימוש בתגית hreflang על מנת לעזור לגוגל להציג לגל גולש את הגרסה הנכונה של האתר. מידע נוסף כאן:
- מומלץ לעשות שימוש בסכמות רלבנטיות לאתר מתוך – schema.org לצורך תצוגה עשירה בתוצאות חיפוש.
- תגית Open Graph בכל דף
- לפני העלאת האתר החדש לאוויר:
- לסרוק את האתר ולהכין רשימה של כל הכתובות
- להכין טבלת המרה הכוללת עמודה של כתובת ישנות ולכל כתובת ישנה להצמיד את הכתובת החדשה שאליה יש לבצע 301
- מומלץ לוודא שהעברנו לאתר החדש את כל העמודים, בעיקר עמודים עם כניסות גולשים לפי גוגל אנליטיקס וכלים נוספים כולל google search console, ולוודא העברת עמודים שמקבלים קישורים מבחוץ.
- במידה ולא ימצא עמוד רלבנטי להפניית 301 – הכתובת הישנה תחזיר 404.
- לאחר ביצוע ההפניות, וודאו שהן אכן עובדות. לא לסמוך על אף אחד בעניין הזה, רק על עיניכם הרואות שההפניות עובדות באופן תקין.
- ולבסוף, לא לשכוח להסיר את החסימה שעשינו למנועי חיפוש בתחילת התהליך 🙂
ליאת לנג
מומחית לשיווק דיגיטלי עם דגש על קידום במנועי חיפוש (SEM), מרצה ומלווה עסקים ביצירת אסטרטגיית השיווק שלהם בדיגיטל